Tuesday, December 18, 2012

My Boy!!!




Alamak..rasanya lama sangat dah x menaip kat sini....huh...sekarang baru bersemangat balik nak menaip maklumla..dah tak bukak laptop caused skrng guna smartphone pun boleh online..(leceh giler guna laptop..poyonye ayat aku weh)

Berbalik pda tajuk entry ..pasal lepas bersalin..yeah i got boy n now dia dah 8bulan...huhu...best giler hdup sbgai seorng ibu..even aku sbuk bekerja tpi still aku bersyukur sangat2 sebab ade mase untuk family ku..aku sngat pelikla ade org kata keje retail cm aku ank dah x nk kat kita la sbb xde masela sbb ank bnyak mase dgn pengasuh...hmmmmm..aku pun same wat..tpi aku percaya bonding yg terbina antara emak n anak itu terlalu kuat..mcm aku skrng..n aku rase bile kita breastfeed ni bonding tu lebih kuat n inilah terjadi antara aku n farrel.

  si  farrel ni mmg sngat manja dgn aku..mmg nk tido kene ade aku..baru lena tidurnye..papa dia pun da x hiraukan...aku mmg bf smpai 6bln..n after dat susu aku makin lama makin merundum...n well aku kan bekerja dlm industri supplement ..n ya ..fenugreek supplement sngat mmbantu dalam mnbahkan susu aku..tpi aku ni jns x disiplin..susu bnyak bila mlm..n now aku dah cmpur fm...n bubur..mlm je aku bf..caused he still need me...


this is fenugreek look like










Bubur dia pulak aku akn selalu bekalkan dekat pengasuh..my resepi senang giler ..beras +bilis +lobak + brokoli/kentang +ayam....tukarkla skali skala..masuk je dlm ricecooker ..tunggu kering sikit..biar sejuk n blend ..asingkan la dlm bbrape bekas biase aku dpt 4 tupperware kecik2..nk simpan dlm freezer..siap!n hasilnye ..farrel sngatla suka smpai x ckup dibuatnye...n now he's a big boy..dah nak berjalan dah pon.. aku rase sbb bf jugak perkembangan dia sngat cepat..nk tgk big boy ku..n here we go!!






No comments:

Post a Comment